بانک‌ها ‌سال آینده‌ ‌۳۵ هزار میلیارد از املاک‌شان ‌را ‌می‌فروشند

11 بهمن 1400
۰ دیدگاه
بانک‌ها ‌سال آینده‌ ‌۳۵ هزار میلیارد از املاک‌شان ‌را ‌می‌فروشند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن نوروزی ، با بیان اینکه بودجه کشور از فروش نفت و گاز و درآمدهای عوارضی و مالیات تأمین می‌شود، اظهار داشت: دولت‌ها در صورت کسری بودجه و منابع اقدام به چاپ و فروش اوراق می‌کنند.

وی با اشاره به چاپ بیش از حد اوراق بهادار در دولت روحانی افزود: در دولت دوازدهم بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق چاپ و واگذار شده است که دولت فعلی در حال تصفیه بدهی‌های آن است.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس در ادامه گفت: برای دولت آقای رئیسی ۸۷ هزار میلیارد تومان چاپ و عرضه اوراق پیش‌بینی‌شده است که اگر دولت سیزدهم با فروش نفت به مشکل خورد بتواند کسری خود را با عرضه اوراق تأمین کند.

نوروزی تأکید کرد: دولت فعلی باید تلاش کند با ارتباطات خوبی که در سطح بین‌الملل ایجاد کرده فروش نفت و میعانات نفتی را به حداکثر برساند و در صورت نیاز چاپ و فروش اوراق زیر ۵۰ هزار میلیارد تومان باشد.

وی به ارتباط و همکاری دولت با بانک‌ها تأکید کرد و گفت: دولت‌ها در خلاء تأمین بودجه، به چاپ و عرضه اوراق روی می‌آوردند اما دولت فعلی تا حد امکان باید از چاپ و عرضه اوراق دوری کند.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۱ به بانک‌ها اجازه داده شد که ۳۵ هزار میلیارد تومان از املاک خود را بفروش برسانند و سرمایه‌های خود را افزایش داده و در ارائه تسهیلات به مردم گام‌های جدی بردارند.

منبع

محسن جمشیدی زرمهری

طراح و برنامه نویس MohsenJDZ.ir Espad-CO.ir