۶ دستگاه سی.تی.اسکن به بیمارستانهای خراسان رضوی اضافه شد

30 آذر 1399
۰ دیدگاه
تربت حیدریه

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۶ دستگاه سی.تی.اسکن تک به مجموعه تجهیزات پزشکی بیمارستانهای این دانشگاه در خراسان رضوی افزوده شده است.

دکتر علیرضا جوان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستگاههای سی.تی. اسکن به بیمارستان‌های امام رضا(ع)، تخصصی کودکان اکبر و  امید در مشهد و شهرستان‌های بردسکن، تایباد و سرخس اختصاص داده شده است. 
وی اضافه کرد: هم‌اکنون چهار مورد از این دستگاههای سی.تی.اسکن در بیمارستانهای مذکور  نصب شده است و سی.تی.اسکن های بیمارستانهای بردسکن و  امید در مشهد هم به زودی نصب خواهد شد.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سی.تی.اسکن یکی از معیارهای تشخیصی در فرآیند درمان بیماران مبتلا به کرونا به شمار می‌رود و با اختصاص دستگاههای سی.تی. اسکن مزبور بخشی از کمبودها در این خصوص رفع شده است.

جوان افزود: برای تامین دستگاههای سی.تی.اسکن، ارز دولتی اختصاص یافته است و برای خرید هر دستگاه ۱۴ میلیارد ریال هزینه شده است که در صورت تامین در بازار آزاد، این مبلغ  هفت تا هشت برابر بیشتر خواهد بود و برای نصب و راه‌اندازی هر دستگاه نیز مبلغ ۱۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد. 
وی ادامه داد: با اصلاح فرایندها و برگزاری دوره‌های آموزشی برای نگهداری تجهیزات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق کارشناسان بیمارستان‌ها تلاش شده است.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

محسن جمشیدی زرمهری

طراح و برنامه نویس MohsenJDZ.ir Espad-CO.ir